★ ★ ★ ★ ★ 4.6 / 5 TRUSTPILOT
ÖPPET KÖP 30 DAGAR
BLI MEDLEM - FÅ 100 KR RABATT
TRYGGA KÖP MED PRISGARANTI I 30 DAGAR
Hos Nordic Nest, kan du köpa skandinaviskt designade produkter av högsta kvalitet till det bästa priset på marknaden. Vi har som mål att alltid ge professionell och hög service till våra kunder. Vi hjälper dig skapa ett hem att älska! Följande köp- och leveransvillkor tillämpas på samtliga köp och beställningar gjorda på www.nordicnest.se och gäller för alla ordrar som levereras inom Sverige. I de fall där kunden är bosatt i en medlemsstat inom EU annan än Sverige är villkoren tillämpliga i de delar där de inte avviker från konsumentlagstiftningen i kundens land. Vi följer den konsumenträttsliga lagstiftningen i kundens land där så föreskrivs av EU-regler. Som kund hos Nordic Nest har du rätt att begära information kring dina registrerade personuppgifter. Du har även rätt att begära att dina personuppgifter ändras eller raderas. Vid frågor kontakta oss på info@nordicnest.se.
Samtliga produkter vi säljer kan användas i Sverige. Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden är tydligt angivna med tidsbegränsningar och övriga villkor. Lagerstatus visas alltid på respektive produktsida. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Vi ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.
De priser du finner på vår handelsplats är dagsaktuella priser inkl 25% (alt 6%) moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra priserna motsvarande. Prisjusteringar kan ske när som helst utan föravisering.
Har du en presentkortskod eller rabattkod? Ange koden i kassan under rubriken "Värdekod" för att använda den!
Rabattkoder kan inte kombineras med varandra om inte detta tydligt har angetts i villkoren för den specifika rabattkoden.
Fler än ett presentkort kan ej användas på samma köp. Vänligen kontakta oss på info@nordicnest.se om du vill använda mer än ett presentkort vid samma beställningstillfälle.
Vill du använda en bonus som du har fått som medlem i Nestet behöver du logga in och gå till kassan. Det dyker då upp en checkbox du kan klicka i för att applicera din bonus.
Vi följer självklart Distansavtalslagen som ger dig 14 dagars ångerrätt. Men vi på Nordic Nest vill göra det ännu tryggare för dig som kund och har därför Öppet köp i 30 dagar. Det innebär att om du exempelvis hittar den perfekta presenten en månad i förväg är det ändå okej att skicka tillbaka varan om mottagaren skulle råka få två likadana. Perioden på 30 dagar räknas från det datum du mottog din produkt. Tänk på att varan behöver vara i nyskick och i originalförpackning. Om det fanns en produktförpackning vid leverans behöver den vara i gott skick när returen görs. Produktkartongen får inte användas som ytterkartong, eller till exempel tejpas på. Är kartongen tydligt skadad när returen mottas kan ett avdrag på 100 kr göras.
Klicka här för att enkelt registrera din retur! Du får mer instruktioner i slutet av registreringen.
Undantag
Fraktkostnad
Vid eventuellt utnyttjande av returrätt debiterar vi fraktkostnaden på 69 kr för mindre produkter (exempel på mindre produkter: Tallrikar, vaser & bordslampor) och 349 kr för skrymmande produkter som kräver upphämtning (exempel på skrymmande produkter: Soffor, rumsmattor & golvlampor).
Returer ska skickas till vår adress, som du finner längst ner på hemsidan.
Returer utanför Sverige
Vid retur av paket från utlandet är det viktigt att märka paketet med RETUR för att undvika extra kostnader. Om du vill returnera möbler eller andra skrymmande produkter bestäms kostnaden av produktens storlek och vikt. Kontakta oss efter registrering i portalen så hjälper vi dig.
Ångerrättsformulär hos Konsumentverket: Ångerblankett
Beställningar gjorda genom vår företagsavdelning. Speciella villkor gäller för företagsordrar. Företagsköp görs via en offert. Mejla foretag@nordicnest.com för att komma i kontakt med vår företagsavdelning.
Naturligtvis har du de sedvanliga garantier som finns på de varor du köper av oss. Vi följer de regler som omfattas av Konsumentköplagen. Se www.konsumentverket.se för mer information. Garantivillkoren gäller i Sverige.
Nordic Nest AB erbjuder följande betalningsalternativ:
Nyfiken på våra fraktsätt? Läs mer här
Beräknad leveranstid varierar och står att läsa i varje produktbeskrivning. Vid köp av vissa möbler skickar vi ett särskilt ordererkännande med planerad leveranstid. Vid köp av flera varor med olika leveranstider, skickas allting tillsammans vid det senast planerade leveransdatumet. I vissa fall delas leveransen upp och eventuella merkostnader för detta betalas av Nordic Nest AB. Så snart en vara är på väg till dig skickar vi en bekräftelse via e-post.
Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post. Du kan när som helst helt eller delvis avboka din beställning om vi inte håller våra utlovade leveranstider.
Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt.
De priser du finner på vår hemsida är dagsaktuella och visas med 25% moms. Momsen redovisas i ordersammanställningen tillsammans med eventuella fraktkostnader innan du bekräftar köpet.
Totalkostnad, inklusive fraktkostnad, eventuella andra avgifter och moms är tydligt specificerade i kassan. Erbjudanden visas med tidsbegräsningar och övriga villkor.
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från Nordic Nest AB på väg till kund är Nordic Nest AB ansvarig. Om varan skadas eller kommer bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt packmaterial. Dessutom bör godset försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad skall detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud. Om du vid uppackning upptäcker att innehållet är skadat, ber vi dig klicka här för att skapa ett reklamationsärende. Vid mottagandet av skrymmande varor, t.ex. möbler skall försändelsen besiktigas innan fraktsedeln undertecknas. Om det föreligger en transportskada skall det antecknas på både chaufförens och mottagarens kopia av fraktsedeln.
För paket som inte löses ut faktureras fraktkostnad, returfrakt och hanteringskostnader (totalt 200 kr inklusive moms). Vid tungt eller skrymmande gods tillkommer en extra kostnad för hantering. Om du valt faktura som betalningsalternativ är det viktigt att du kontaktar Klarna för att undvika påminnelseavgift samt dröjsmålsränta. Eventuell faktura för outlöst paket skickas genom vår partner Klarna.
Du har alltid rätt att packa upp varorna och kontrollera funktion och finish. Om en vara är felaktig, skadad eller felexpedierad, ber vi dig skapa ett reklamationsärende här. När din reklamation är registrerad kommer vi kontakta dig via mejl för att hjälpa dig vidare med ärendet. Vid eventuellt återsändande av en felaktig vara betalar Nordic Nest AB frakten. Om du själv väljer att skicka tillbaka produkten så ansvarar du för frakten. Tänk på att det alltid är du som ansvarar för att sändningen kommer fram hel. Packa väl i originalförpackning och bifoga beskrivning av felaktigheten. Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den skall betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. OBS! För information om retur/reklamation för våra norska kunder klicka här.
Vid en eventuell tvist kommer Nordic Nest AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.
Du har i din egenskap av konsument inom EU rätt att, om du har ett klagomål om ett köp vilket inte kunnats åtgärdas genom direktkontakt med oss, vända dig till ett alternativt tvistlösningsorgan. EU-kommissionens plattform för klagomål finns tillgänglig på https://ec.europa.eu/odr.
Få ditt köp skyddat upp till 50.000 kr om något går snett. Som medlem på PriceRunner ingår alltid Köpgaranti hos oss. Denna tjänst är gratis och gäller för registrerade PriceRunner medlemmar. Köpgarantin innefattar privatpersoner som är bosatta i Sverige och gäller i de fall butiker inte tar sitt ansvar enligt lagen inom 60 dagar från ett köp. Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem är gratis och tar mindre än tre minuter! Besök PriceRunner för gratis Köpgaranti Med PriceRunner Köpgaranti får du ersättning för skadad vara, om leverans av varan uteblir, om en enskild vara saknas vid leverans eller om varan är felaktig. För att Köpgarantin ska gälla så behöver beställningen vara adresserad till dig personligen. Ersättning utgår endast för inköpskostnader, fraktkostnader och den direkta ekonomiska skada du som kund lidit. Ingen ersättning lämnas för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeminskning eller uteblivna intäkter. Besök PriceRunner för att ta del av kompletta användarvillkor och regler samt lista på ej omfattade kategorier. Varje månad hjälper PriceRunner över en miljon svenskar att hitta lägsta priset på populära produkter. PriceRunner har funnits sedan 1999 och har ända sedan starten varit både gratis och oberoende.
Nordic Nest AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Det är viktigt för oss att leveransen av beställningar är snabb och smidig vid varje köp. Alla varor som finns i vårt lager skickar vi därför omgående om inget annat är överenskommet.
Du som kund har möjlighet att skräddarsy ditt köp och att köpa specialtillverkade produkter. Det innebär en längre leveranstid eftersom våra leverantörer i så fall tillverkar produkterna efter dina önskemål. Leveranstiden för specialbeställda produkter varierar och för att få en dagsaktuell leveranstid är du alltid välkommen att kontakta oss på 0480-44 99 20
Leverans inom Sverige
I Sverige sker leveransen med våra samarbetspartners, vid företagsleveranser. Leverans sker till registrerad adress, gatuplan, alternativt fungerande varumottagning. Vardagar under arbetstid. Inbärning och montering tillkommer utöver fraktkostnad och avtalas vid köp.
Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen kommer transportören avisera dig gällande utebliven leverans. Vid eventuell ny utkörning tillkommer en ny utkörningsavgift och eventuella andra uppkomna kostnader. För att få avisering från transportören gällande när leveransen beräknas så krävs ett korrekt angivet mobilnummer.
Europa
Vi hjälper dig gärna med leverans inom Europa. Kontakta vår kundservice om du vill få en order levererad utanför Sverige så hittar vi det bästa leveranssättet för just dig. Vid leverans inom Europa sker leverans alltid vid ett tillfälle. Vi erbjuder ingen tjänst för inbärning eller omhändertagande av emballage vid utlandsleveranser.
Leveransförseningar
Vi har alltid som mål att leverera till dig så snabbt vi kan. Vi reserverar oss för eventuella förseningar som uppkommer på grund av produktionsproblem eller andra omständigheter som vi inte kan råda över. Vi meddelar dig i så fall detta via mejl eller telefon så snart som möjligt för att komma fram till den bästa lösningen tillsammans.
Priser
När du gör en beställning hos oss gäller de priser som anges på vår handelsplats eller av oss lämnad offert. Priserna inkluderar inte fraktkostnad eller andra kringkostnader.
Företagskund
Som företagskund erbjuds du efter godkänd kreditprövning faktura som betalningsalternativ och i grunden en betalningsperiod på 30 dagar.
Vi förbehåller oss rätten att begära förskottsbetalning vid köp som innebär beställning av vara för senare leverans. Om vi bedömer att köpet kräver förskottsbetalning kommer vi ta kontakt snarast efter erlagd beställning.
Reklamationer
Det viktigaste för oss är att du blir nöjd och att du känner dig trygg med ditt köp.
Tveka inte att kontakta oss om något inte blivit som tänkt med en produkt – eller om den är defekt. Vid godkänd reklamation står Nordic Nest för returfrakten och eventuella övriga kostnader.
Anmäl gärna din reklamation i vårt formulär eller genom att ringa in till oss på 0480-44 99 20.
Öppet köp/ångerrätt
Öppet köp/ångerrätt gäller inte på varor köpta via vår företagsavdelning. Öppet köp/ångerrätt gäller inte heller på varor köpta online för över 50 000 SEK, ex. moms.
Transportskador
Skador ska anmälas till oss per omgående, senast 10 dagar från mottagen beställning.
Meddela gärna budet eller ombudet och fyll i vårt formulär på vår hemsida, https://www.nordicnest.se/kundservice/registrera-retur/ alternativt ring oss 0480-44 99 20.
Force Majeure
Nordic Nest är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. ”Befriande omständighet” ska anses vara bland annat myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Övrigt
Fakta- och prisuppgifter som förekommer i Nordic Nests kommunikation lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar samt slutförsäljning. Fotografier som publiceras av Nordic Nest har olika rättighetsinnehavare och vid önskemål om användning av dessa behöver vi godkänna det först. Tänk på att bilder inte alltid med exakthet återger produkternas verkliga utseende. Bildskärmsinställningar och trycktekniska variationer påverkar detta. Motsvarar bilder på vår hemsida inte en produkt i verkligheten ber vi dig meddela oss detta.
Version 2025.03.10.