★ ★ ★ ★ ★ 4.6 / 5 TRUSTPILOT

FÖRLÄNGT ÖPPET KÖP T.O.M. 31.01.2025

BLI MEDLEM - FÅ 30 KR RABATT

TRYGGA KÖP MED PRISGARANTI I 30 DAGAR

Logga in

BLACK WEEK Upp till 70% rabatt*

Kundservice/Returer & reklamationer

Returer & reklamationer

‏‏‎‏‏‎

Ibland blir det inte som tänkt och självfallet finns vi här för dig för att tillsammans hitta en bra lösning. Här har vi samlat viktig information kring returer och reklamationer som kan vara bra för dig att känna till.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎

Avbryta en beställning

Vill du ångra ett köp som inte hunnit skickas från vårt lager ännu kan du göra det direkt på Mina sidor eller genom att kontakta oss. En avbokning kan göras fram till att beställningen börjat hanteras på vårt lager. Har hanteringen påbörjats eller paketet skickats kan du registrera en retur genom att klicka här och returnera paketet när det har levererats.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎

Retur, steg för steg

Förlängt öppet köp: Alla beställningar som görs mellan 5 november 2024 och 24 december 2024 omfattas av en förlängd öppet-köpsperiod fram till 31 januari 2025. Denna förlängning ger extra flexibilitet för returer under säsongen och gäller enligt våra vanliga returvillkor.

Vi vill att du ska känna dig helt nöjd när du väljer oss. Därför erbjuder vi 30 dagars öppet köp på alla oanvända produkter förutom metervaror och artiklar som är specialtillverkade för dig, eller som fått en personlig prägel.

1. Registrera Returen - Börja med att smidigt registrera din retur eller reklamation här Efter slutförd registrering får du automatiskt information om nästa steg.

2. Kontrollera - Försäkra dig om att alla produkter du vill returnera är i originalskick och att de är förpackade på samma vis som vid leveransen. Samma kartonger som varan levererades i behöver användas, tillsammans med tillräckligt skyddsmaterial som vadderar paketet, till exempel bubbelplast.

3. Packa returen - Använd inte produktens egen förpackning som ytterkartong (om ingen produktförpackning fanns med vid leveransen kan du bortse från detta.) Tejpa inte på produktkartongen och använd hellre för mycket packmaterial än för lite.

4. Använd Retursedeln - Vid registreringen skapas om möjligt en retursedel. Genom att fästa den väl synligt på paketet och lämna in returen undviker du att betala extra och vi står för transportskaderisken.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎

Viktigt att notera

• Innan returen - Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning. Detta innebär att öppet köp inte längre gäller efter att en produkt som levereras omonterad har blivit monterad av dig som kund. Detta eftersom den då inte är i samma skick som vid leverans. Tejpa ytterkartongen ordentligt och säkerställ att produktkartongen är hel.

• Returkostnad - När vi mottagit din retur kommer vi återbetala dig motsvarande belopp eller justera din faktura om den inte är betald ännu. Returkostnaden justeras vid återbetalning och återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att returkostnaden skiljer sig beroende på storlek på produkten.

Mindre produkter - 69 kr
Exempel på mindre produkter: Tallrikar, vaser & bordslampor

Skrymmande produkter som kräver upphämtning - 349 kr
Exempel på skrymmande produkter: Soffor, rumsmattor & golvlampor

• Avgift - Om produktens förpackning bedöms vara tydligt skadad innan den returnerades kan ett avdrag på 100 kr göras från din återbetalning.

• Vi hjälper dig - Fick du till exempel inte en retursedel vid registreringen i portalen, eller känner du dig osäker på vad som gäller? Kontakta oss!

• Skador - Levererades produkten med en skada ber vi dig registrera det här som en reklamation eller transportskada, beroende på om du tror skadan kan ha uppstått under transporten, eller innan. Det är okej om du inte är helt säker, vi kan redigera registreringen i efterhand. Under hanteringen av ditt ärende får du information om eventuell retur av produkten.

Råkade paketet eller produkten skadas hemma hos dig? Skicka ett mejl till info@nordicnest.se så hittar vi rätt lösning tillsammans!

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎

Retursätt

• Postnord Ombud - Registrera returen här. Efter registreringen genereras automatiskt ett av följande: QR-kod: Visa koden hos ett ombud, de skriver då ut en etikett på plats. Fraktsedel: Skriv ut fraktsedeln och placera den så att den är synligt på paketets ovansida.

• Postnord Paketskåp - Börja med att registrera returen här och öppna därefter Postnords app. I appen väljer du "Boka retur", vilka produkter som ska returneras och vilket skåp du vill lämna returen i. När du slutfört registreringen har du 30 minuter på dig att lämna paketet i det valda skåpet. Går tiden ut kan du boka en ny på samma vis. Du behöver ingen fraktsedel. Läs mer om retur genom Postnords paketskåp här.

• Budbee Upphämtning - Börja med att registrera returen här. Öppna därefter din beställning i Budbees app, eller klicka på den länk de skickade vid leveransen. Klicka på "Boka retur" och ange vilka produkter som ska returneras, samt dag och tid för upphämtning. Du behöver ingen fraktsedel. Skulle något inte gå som förväntat når du enkelt Budbee genom deras app.

• Budbee Paketskåp - Börja med att registrera returen här. Öppna därefter din beställning i Budbees app, eller klicka på den länk de skickade vid leveransen. Välj "Boka retur", vilka produkter du vill returnera och vilket skåp du vill lämna paketet i. När du bokat returen har du två timmar tid på dig att lämna paketet i det valda skåpet. Hinner du inte lämna ditt paket inom intervallet kan du boka en ny på samma vis som tidigare. Du behöver ingen fraktsedel.

• Upphämtning - Om din produkt är så stor att upphämtningen behöver hanteras manuellt hjälper vi dig. Registrera först returen här och skicka sedan ett mejl till info@nordicnest.se.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏

Reklamation, steg för steg

1. Dokumentera - Så snart en skada upptäcks är det bra att dokumentera skadan och, om möjligt, hur kartongen såg ut när leveransen utfördes. Ta gärna så tydliga bilder som möjligt, eller en video om det gör det enklare att illustrera felet.

2. Rapportera - Registrera skadan här. Beskriv felet och skicka med de bilder eller den video du tagit. När ditt ärende är registrerat återkommer vi via mejl så snart det går.

3. Lösning - Berätta gärna vilken lösning du hade föredragit redan när du registrerar ärendet. Vi försöker alltid ta hänsyn till dina önskemål, för att hitta bästa möjliga lösning.

Transportskada eller reklamation? Är det tydligt att produkten skadades under transporten räknas det som en transportskada, och behöver omgående reklameras till ombudet eller föraren om möjligt. Detta gäller både hemleverans och leveranser till paketombud. När du rapporterat skadan till speditören ber vi dig välja ”Registrera Reklamation/Transportskada” i vår portal, och därefter ”Produkten skadades under Transport”. Är du osäker när skadan uppstod, eller om du inte tror den uppstod under transporten? Skicka in ditt ärende här.

Självklart hjälper vi dig hitta en lösning, oavsett vad som hänt!

Tänk på detta: Det allra viktigaste är att du registrerar ditt ärende direkt om ett problem skulle uppstå och att du tydligt förklarar felet. Du behöver inte returnera din produkt om vi inte begär det, men spara gärna emballage och produktkartong tills ärendet är avslutat.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‏‏‎
Återbetalning

• Återbetalningstid - Vårt mål är att genomföra en återbetalning inom 14 dagar efter att vi mottagit en retur.

• Direktbetalning - Har du betalat med kredit- eller betalkort sker återbetalningen till samma bankkonto som användes vid köpet.

• Faktura genom Klarna - Har du valt att betala med faktura genom Klarna, ber vi dig observera att fakturan som standard behöver betalas även om en retur eller reklamation har registrerats i vår portal. Justering eller återbetalning sker först efter att ärendet är avslutat. Om du föredrar att inte betala eventuellt kvarvarande belopp förrän returen eller reklamationen är hanterad, ber vi dig kontakta Klarna för att pausa fakturan. Detta kan du göra antingen genom att ringa 08 120 120 10, eller chatta med Klarna direkt i deras app. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en reklamation, så hjälper de dig. När ärendet är avslutat får du eventuellt en ny faktura med kvarvarande belopp.

Klicka här för att läsa mer om Klarnas villkor.

Faktura från Nordic Nest: Har du fått en faktura direkt från oss? Kontakta vår kundservice på info@nordicnest.se så hjälper vi dig!

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎

Byten

Just nu har vi ingen specifik funktion för att genomföra ett byte, men vi hjälper dig gärna byta ut en produkt så smidigt som möjligt. Börja med att följa dessa steg:

1. Välj produkt - Gör en ny beställning på vår hemsida för att få hem din önskade produkt.

2. Registrera - Skicka ett mejl till info@nordicnest.se och uppge ditt ordernummer, så skickar vi en förbetald retursedel inom några dagar.

3. Skicka - Använd retursedeln för att skicka tillbaka produkten du vill byta ut. Genom att använda vår retursedel säkerställer vi att du inte betalar extra i onödan.

4. Återbetalning: När vi mottagit returen genomför vi en återbetalning eller justering av fakturan inom 14 dagar.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎

Outlösta paket

För beställningar som ligger hos ombud tills de automatiskt går i retur till oss faktureras 200kr inklusive moms för att täcka fraktkostnaden, returfrakten och hanteringskostnader. För tunga eller skrymmande beställningar tillkommer en extra kostnad för hantering.

Har du valt faktura genom Klarna är det viktigt att du kontaktar dem för att undvika påminnelseavgift och dröjsmålsränta.

‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎‎‎‎‎‎‎‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎

Returadress: Nordic Nest AB Stämpelvägen 3 394 70 Kalmar

FÖR ALLA SOM ÄLSKAR ATT BOA
Nordic Nest AB (org. nummer 556628-1597) Stämpelvägen 3, SE-394 70 KALMAR, Sverige E-post: info@nordicnest.se Tel. 0480 - 44 99 20
© 2002 - 2024 Copyright Nordic Nest AB