Ibland blir det inte som tänkt och självfallet finns vi här för dig för att tillsammans hitta en bra lösning. Här har vi samlat viktig information kring returer och reklamationer som kan vara bra för dig att känna till.
Vill du ångra ett köp som inte hunnit skickas från vårt lager ännu kan du göra det direkt på Mina sidor eller genom att kontakta oss. En avbokning kan göras fram till att beställningen börjat hanteras på vårt lager. Har hanteringen påbörjats eller paketet skickats kan du registrera en retur genom att klicka här och returnera paketet när det har levererats.
Vi vill att du ska känna dig helt nöjd när du väljer oss. Därför erbjuder vi 30 dagars öppet köp på alla oanvända produkter förutom metervaror och artiklar som är specialtillverkade för dig, eller som fått en personlig prägel.
1. Registrera Returen - Börja med att smidigt registrera din retur eller reklamation här Efter slutförd registrering får du automatiskt information om nästa steg.
2. Kontrollera - Försäkra dig om att alla produkter du vill returnera är i originalskick och att de är förpackade på samma vis som vid leveransen. Samma kartonger som varan levererades i behöver användas, tillsammans med tillräckligt skyddsmaterial som vadderar paketet, till exempel bubbelplast.
3. Packa returen - Använd inte produktens egen förpackning som ytterkartong (om ingen produktförpackning fanns med vid leveransen kan du bortse från detta.) Tejpa inte på produktkartongen och använd hellre för mycket packmaterial än för lite.
4. Använd Retursedeln - Vid registreringen skapas om möjligt en retursedel. Genom att fästa den väl synligt på paketet och lämna in returen undviker du att betala extra och vi står för transportskaderisken.
Viktigt att notera
• Innan returen - Alla varor behöver vara i samma skick som de mottogs i och packas i sin originalförpackning. Detta innebär att öppet köp inte längre gäller efter att en produkt som levereras omonterad har blivit monterad av dig som kund. Detta eftersom den då inte är i samma skick som vid leverans. Tejpa ytterkartongen ordentligt och säkerställ att produktkartongen är hel.
• Returkostnad - När vi mottagit din retur kommer vi återbetala dig motsvarande belopp eller justera din faktura om den inte är betald ännu. Returkostnaden justeras vid återbetalning och återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Observera att returkostnaden skiljer sig beroende på storlek på produkten.
Mindre produkter - 69 kr
Exempel på mindre produkter: Tallrikar, vaser & bordslampor
Skrymmande produkter som kräver upphämtning - 349 kr
Exempel på skrymmande produkter: Soffor, rumsmattor & golvlampor
• Avgift - Om produktens förpackning bedöms vara tydligt skadad innan den returnerades kan ett avdrag på 100 kr göras från din återbetalning.
• Vi hjälper dig - Fick du till exempel inte en retursedel vid registreringen i portalen, eller känner du dig osäker på vad som gäller? Kontakta oss!